Onze CO2-uitstoot voor scope 1, 2 en business travel in het basisjaar 2022 was 207,1 ton. Prommenz heeft de ambitie om in 2030 de CO2-uitstoot met 20% te reduceren. Om dit te behalen zijn de volgende doelstellingen geformuleerd. Minimaal jaarlijks communiceren we de voortgang van de reductiedoelstellingen, zoals:
- Andere wijze van verwarmen kantoor
- Huidige gascontract omzetten naar een groencontract
- Verduurzaming wagenpark d.m.v. aanschaf elektrische auto’s en zuinige brandstof
- Huidige stroomcontract omzetten naar groene stroom
- Plaatsing extra zonnepanelen
Prommenz vindt het belangrijk om een groeiend, eigen aandeel te hebben in de energietransitie. Ook de bewustwording onder medewerkers vergroten op het gebied van elektriciteits- en gasverbruik en mobiliteit staat daarom centraal. Hierdoor stimuleren we de medewerkers om zelf een bijdrage te leveren in het behalen van onze ambitie.
Initiatieven en projecten
De doelstellingen zijn gericht op het reduceren van de CO2-uitstoot veroorzaakt door onze eigen bedrijfsvoering. Daarnaast zijn we sinds kort aangesloten bij het initiatief van De Duurzame Leverancier. De Duurzame Leverancier is het platform voor organisaties die veilig en verantwoord willen ondernemen. Zij ondersteunen bedrijven, opdrachtgevers en leveranciers bij hun uitdagingen op het gebied van duurzaamheid, milieu en veiligheid. Ook in onze adviezen kijken we naar duurzame oplossingen en alternatieven. We kunnen meedelen dat voor het eerste project met gunningsvoordeel onlangs opdracht is verleend.
De doelstellingen van onze CO2-reductie kun je terugvinden in de nieuwsbrief van oktober.
Overig actueel
Prommenz On Tour – De kracht van een goede infrastructuur
Samen slimmer en efficiënter renoveren en vervangen! In deze aflevering gaan we in gesprek met Harry Michels, transitiemanager bij de provincie Noord-Holland. Harry houdt zich bezig met een van de grootste infrastructurele opgaven van deze tijd: de vernieuwing van duizenden bruggen, wegen en andere civiele kunstwerken in Nederland. De vervangingsopgave ziet hij als een collectieve verantwoordelijkheid. Mensen en data zijn volgens hem de sleutel tot succes.
Prommenz On Tour – De kracht van samenwerken
Ruimte voor elkaar! In deze aflevering gaan we in gesprek met Levinus van der Veekens, eigenaar en directeur van Gebr. Van der Veekens. Als vierde generatie van het gelijknamige familiebedrijf zet hij altijd de mens centraal, want #mensenmakenveekens. Wat maakt een bouwproject écht succesvol? Het antwoord zit volgens hem niet in beton of bakstenen, maar in mensen.